Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge.. Här kommer del 2!

har äntligen fått tag på den andra delen av Blondinmamman




... där satt vi i vardagsrumssoffan, öga mot öga.  Det började med en "välkomstdrink", och sedan påfyllning. Efter dessa började han protestera. Troligen ville han inte visa sin drägliga sida för min dotter. Protesten neutraliserades med något så enkelt som en utmaning, något alla tonårskillar är för coola för att strunta i.


- Jag slår vad om att du inte klarar tre glas till, sa jag med både utmaning och skämtsamhet i rösten. 


Det var precis vad som behövdes. Efter ytterligare fem glas samt mycket av min kvinnliga övertalningsförmåga började denna unga man öppna sitt hjärta. Och mina onda aningar besannades..


Det visade sig att han slagit vad med sina vänner, om att kunna få min dotter. . Jag vet att jag är vältränad och har kattlika reflexer, men jag blev faktiskt förvånad över att jag lyft upp vodkaflaskan från bordet innan jag själv hunnit blinka. Helt plötsligt höll jag alltså denna 70 centiliters glasflaska över huvudet, med den enkla avsikten att smälla den i huvudet på honom. (Här kan vi passa på att mynta ett nytt ordspråk: När BlondinMamman rör sig, står blixten stilla.)


Jag hejdade mig dock innan gärningen var utförd. Inte för att jag ångrade mig, men för att han fortsatte med sitt erkännande och avslutade med att han hade fått verkliga känslor för min dotter.


Ja ja.. ingen är perfekt. Och det var tur att han inte nämnde det fem sekunder senare, då jag hade varit tvungen att plocka upp ett antal glasskärvor samt lägga min dyrbara kvällstid på att tvätta bort blodfläckar från mattan.


Nåväl, tänkte jag. Han får en chans till.. Så jag skickade upp honom till min dotters rum med en känsla av godhet i mig. Nu är allt frid och fröjd.  Ännu en situation räddad av den fantastiska blondinmamman.. Yeahh!!


Fem minuter senare kommer denna berusade unga man nerrullande för trappan, med byxorna hängande nere vid knäna. Trots sitt tillstånd är han snabbt på benen igen och flyr ut genom ytterdörren, med en fart som annars bara kan observeras hos en kurdisk ficktjuv med polisen efter sig.


En liten bit efter kommer min dotter rusande, och med båda händerna ovanför huvudet svingar hon en golfklubba i högsta hugg. Hon stannar vid dörren och skriker: Kom aldrig tillbaka ditt **'´*' svin!


Jag kommer ihåg såhär i efterhand att jag vid tillfället kände mig smått förvirrad ...


Men det visade sig att då jag skickat upp honom till min dotters rum, så hade de där sista drinkarna precis börjat verka ordentligt. Det första han hade gjort efter han hade vinglat upp till min dotter, var att dra ner byxorna och visa hela härligheten. Min dotter var självklart inte imponerad. Därefter lämnade han en väldig massa spya på hennes nya matta..


Det var faktiskt länge sedan jag hade så roligt, som när jag efteråt kollade ut genom fönstret och såg denna rikligt berusade tonårspojke snubbla fram, med byxorna nere vid knäna, längs gatan i vårt tätbebyggda villaområde ...


BlondinMamman..


Kommentarer
Postat av: madde

Detta tackar vi för!

Men dock funderar jag på vad som mer finns bakom blondinmammans författare, i tankar och sinne.

Kanske finns det en hel värld där som vi andra borde få ta del av :) haha, moooore blondinmamma to the people!

Postat av: sara

visst börjar man undra!!

ska föra detta vidare! hahahaha ;D

2009-05-03 @ 20:53:22
URL: http://sarafardigh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback