oh!

helt inne i online inredningssidor osv, hittar så mycket jag själv vill ha till min någongång framtida lägenhet. haha
helt såld på lampor och fåtöljer har jag insett. hehe. så tänkte slänga upp massa lampor här. någon kanske jag har lagt upp här tidigare. men det är för jag är lite in löööv ! haha. enjoy!

1 Norm 69 849:- från frapp.se
2.Nightfly 2250;- från inneonline.se
3.Lampa från R.o.o.m 995;-
4.Midsummerlight 1149;- frapp.se
5.Risbollar från 59;- från inneonline.se
6.Bulblamp 26 950;- inreda.com
7. Lampa från Pinchdesign.com


    

   
       


4 smarta tips om belysning
Belysningen är viktigare än vad man kan tro då det kan påverka hela stämningen i rummen i ditt hem. Tricket är att kombinera olika typer av ljus som sprider ljus i olika riktningar och har olika funktioner. Här följer fyra smarta belysningstips!

1. Ett normalstort rum bör ha minst 5 stycken ljuskällor.

Ju större rum desto fler ljuskällor. Kombinera med såväl taklampor, som bordslampor och golvlampor.

2. Fler mindre lampor är bättre än en stor och ljusstark


3. Undvik bländande lampor.

Att komma in i ett rum och bli förblindad av ljus från en lampa uppskattar ingen! Var därför noga med vart du riktar ljuset från ljusstarka lampor.

4. Prova, prova, prova.

Det kan vara svårt att veta precis hur ljussättningen blir utan att ha provat. Prova dig därför fram tills du hittar det som passar just ditt hem.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback