EN NY ERA! Del 1 av 2 ...

Från och med nu så har denna blogg blivit hackad och därmed ersatt av Sveriges framtida succeblogg: BlondinMamman. Här är första inlägget, den första inblicken i mitt annorlunda men dock intressanta liv. Här är början på en ny era, början av min resa mot den Svenska bloggtoppen, slutligen världsherravälde...

Det är inte alltid lätt att vara mor till en blond flicka i de senare tonåren. Livet är en konstant överraskning, lite som ett kinderägg, då man aldrig riktigt vet vad man kommer att få.

För ett par veckor sedan så vart det dags.. Varje mors mardröm.. Dagen då dottern första gången tar hem.. en.. pojke för övernattning! Detta är tillfället då en tonårsflicka antagligen kan få en underbar, memorabel upplevelse.. Något som kommer ligga som ett starkt kapitel i en flickas bok av fantasier.. ELLER.. Anledningen till flera år av skuldkänslor och början till den ohälsosamma tron att alla killar är svin, vilket många är, men verkligen inte alla.

Min kvinnliga intution samt min osvikliga moderliga instinkt sa mig att det var något ruttet med denna kille, som på något sätt lyckats charma min dotter. Jag bestämde mig för att ta reda på hans sanna motiv, och som erfaren mor har jag ett och annat knep i rockärmen.

Min dotters rum såg ut som en svinstia även fast hon vanligtvis är ganska pedant. Det kan tyckas grymt mot en exhalterad tonårsflicka, men det första jag gjorde när de båda kom innanför dörren var att skicka upp henne till sitt rum för att städa upp, med anledningen att lära känna hennes nyfunna vän lite närmare. För att lyckas med detta skulle jag bli tvungen att ta till ett av de äldsta tricken i boken, ett medel ingen tonårspojke har viljekraften att stå emot...

Alkoholen ...


Slut på del 1  ...

Kommentarer
Postat av: Anonymus!

DEL TVÅ GE MIG!

Postat av: Nina

när kommer den andra delen? vill ha meeeeeeeeer!

2009-04-20 @ 09:43:43
Postat av: nyfiken läsare!

nä har du tänkt och publicera del 2?

2009-04-21 @ 09:31:28
Postat av: Anonym

LUGNA ER!

det kommer. hahaha

2009-04-21 @ 15:11:46
URL: http://sarafardigh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback