Egoism?

En natt som denna så börjar jag tänka och fundera precis som jag gör alla andra kvällar och nätter innan jag ska sova. Hur livet kunde varit om jag gjort en sak, hur jag vill att det ska vara och hur jag inte vill att det ska vara.


Jag vill kunna styra så mycket över saker och ting som man inte med den största makt kan styra. Har du själv aldrig haft den känslan? Känslan och längtar efter att få världen att göra precis det du vill? Ha det saker du vill och se ut precis hur du vill. kunna styra allt som om det vore en enkel klickning på datorn eller ett skrivet manus i en film. jag vet att det låter sjukt och fruktansvärt egoistiskt. Men jag tror det finns ett ego i oss alla, bara det att egot är olika "stort" hos varje människa.

Är det kanske ändå inte på något sätt egot som tar oss dit vi vill? Är vi villiga att satsa allt på oss själva eller ser du dig om efter alla andra och sätter deras mål före ditt eget. förstår ni hur jag tänker?


Alltså vi säger att jag vill bli något stort, är jag då ego tillräckligt för att komma dit och göra vad som helst för att nå mitt mål och bara satsar på mig själv eller drömmer jag bara om mitt mål och låter det på något sätt "segla förbi" utan att sträva och ser mig om efter alla andra istället. Förstår ni nu hur jag menar?

Är du tillräckligt ego för att nå ditt mål?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback