National Treasure & Skilsmässofällan.?!

Igår började dagen 8.45 vid Tingshuset i Växjö. Vi skulle på studiebesök på Samhällen. Var ett fall om misshandel som togs upp. Var faktiskt mycket intressant. Så får se vad som händer nu. Man får reda på den i februari.
Efter det så hade vi inga mer lektioner utan skulle planera montern till Stockholms utställningen som är nästa vecka. jag och markus åker upp tidigare och sätter upp allting. Åker  på söndag. innebär att jag inte kommer att kunna skriva här på  typ en vecka .men kan nog läja ngn annan som kan skriva "lite mysiga in lägg" Fråga mannen som skrev det själv .  Simon ^^ haha . Aja iaf. Efter skolan kom jag hem . Ville fan gå på bio med folket i min klass bangade så ringde madde <3 Vi stack och såg National Treasure. Riktigt spännande och bra film . I LIKE IT :)

Igår missade ni väl inte filmen Alla älskar Alice ?! Gick iaf på kanal 1 igår. Om ni inte sett den så handlar den som Alice vars föräldrar skiljer sig efter att  hennes pappa har träffat en annan.han flyttar ihop med henne och barnens mamma bor kvar själv i deras hus. Genom alla konflikter med pappa så vänder hon barnen mot honom och använder barnen som "vapen" och hela tiden pratar hon ill aom deras pappa till barnen.
Jag vet själv hur det är att vara med om att ens föräldrar skiljer sig. Pappa flyttade ihop med en ny rätt kort efter och mamma bodde själv. Men tänker jag efter på mig själv nu när jag sett filmen så är jag glad ändå att jag själv var med om en så "bra" skilsmässa med mina päron. Dom var inte ovänner och bråkade. Inte framför oss barn iallafal. Vi kom alrig ikläm på det sättet. Med det känns inte riktigt som om jag hade den kontakten med pappa då. Visst vi hittade på massa grejer och sånt. Det är inte förrän nu dom senaste åren som jag verkligen kännt att jag har en jätte bra relation med min pappa. Jag kan precis när jag vill ringa till han och prata med han om vad som helst. Det har jag inte kunnat på samma sätt tidigare.  När jag var mindre  kändes det bara jobbigt att behöva åka fram och tillbaka mellan ens föräldrar. Kände sig lite som en resväska som flyttades hela tiden. Jag ville ju inte heller göra pappa besviken genom att jag inte alls vara där. Men idag är jag glad att jag verkligen har en så bra relation med min pappa :)


Men nu ska jag snart ner till Willys och läma lite papper. Se om man kan få ngt sommarjobb där kanske. Sen skolan. träning ikväll och imon är jag ledig. FETT SKÖNT :D
Vill meddela med att min dator inte är vid liv än. Farfar kände lite folk och som kanske kunde fixa det :)
PUSSHEJS ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback