Här har ni det !

Drar en snabbis av allt som hänt senaste veckan ;) ENJOY !

Hemma igen efter en helg med tunnelbana, pendeltåg, möbelmässa och storstadsstress. Vilket jag gillar. Trivts skit bra i veckan. Sthlm is the shiet ;) haha.

Ehm okej, tar allt från början. Farmor och farfar kom och hämtade mig i söndagskväll och körde ut mig till Alvesta, skulle ju ta tåget därifrån. Hittade marcus och sen gick vi på tåget. 3 timmar senare och filmen Good luck chuck så var vi framme på Central stationen i Sthlm. Kom fram till att det kändes rätt meningslöst att försöka leta oss fram till vandrarhemmet vid 23 på kvällen så tog en taxi till Zinkensdamms vandrarhem. Var helt ok faktiskt. Öppnade dörren till vårat rum och upptäckte att det enda som fanns i det 3x3 m stora rummet var endast två våningssängar och ett skrivbord. Inte ens toa, sprang runt och kollade läget lite på hemmet och sen så gick vi och la oss. Somnade tidigt. Dagen efter så skulle vi vara ute i Älvsjö på mässan vid kl 13 typ så mötte upp Janni och Henke och tog pendeltåget till Älvsjö. Hoppade av och kom till Möbelmässan. Kom in i värsta stora byggnaden med 4 hallar med hur många olika montrar som helst. Hittade stället där vi skulle vara. Letade upp Anders som hade hand om oss och sen så började vi bära upp våra saker till övervåningen där vi skulle ha våran monter.

Hundratals kartonger och möbler senare så var allt uppe och vi byggde upp våran monter rätt så snabbt. Efter en god salladsbuffé och timmar senare så fick vi gå hem och bestämde att vi skulle laga mat och ha filmkväll med Henke och Janni. Blev snabb mackaroner, bullens och köttfärsås. Käkade och sen gick vi över till godis chips och Ensam hemma. Somnade efter movietajm när henke och janni gått. Upp tidigt dagen efter. Gick bort till tunnelbanan och sen pendeltåget till älvsjö igen och fixa det sista. Typ lampor och sånt. Åkte även en liten sväng till ikea skulle hanla tyg, lampor och ljus. Efter att ha kört vilse lite i sthlm city så kom vi fram till Ikea iaf. Kom även tillbaka till mässan igen. Fixade det sista och kom därifrån relativt tidigt, vilket var skönt. Man blev rätt trött av att vara där inne hela dagarna. Kom till t centralen vid 4 typ. Jag vill eju gå och shoppa med inte marcus, men jag ska väl vara glad för dom där 10 min på h&m. Haha. Gick till hemköp och köpte lite mat och kladdkaka. Tåg tunnelbanan hem till zinkensdamm och lagade mat och sen så skulle vi kolla på film. Nej men då tar marcus och lägger sig i sin säng och kollar på film själv så jag gick och la mig ist. Somnade gott vid kvart i 8. Onsdag då vaknade tidigt pendeltåget till mässan och vänta på att klassen skulle komma. Innan det fick vi servera massa ostkaka till folk som var sugna ;).

Sen vid halv 1 tiden så kom klassen. Gick inne på mässan ett tag och sen så skulle vi gå ut till bussarna och hämta lite mat. När vi kommer ut så har det varit inbrott i bussen. Upptäckte då att Esmeraldas och jennys väskor var borta även nellys sminkväska och Davids GPS. Ringde och polisanmälde skiten, men hände inte så mkt med det, men dom skulle fixa det nu när vi kom hem till Växjö igen. Iaf när detta hänt så fick vi åka därifrån, då flyttade vi in hos Esmeralda, fan vad glad jag var och slippe det där jäkla vandrarhemmet. Hade ju inte ens egen toa och sånt . aja iaf. Gick hem till esme och lämande alla grejer och sen så gick vi på stan och shoppade loss. Köpte två tröjor på Monki, Rihannas linne på h&m och två tröjor på cubus, underkläder på h&m. Gick till Kungshallen och käkade god mat och sen hem till Esmeralda igen, spelade spel och pratade massa kul. Fan va kul jag har ihop med er tjejer!

Vaknade dagen efter och tog oss till Älvsjö. Sprang runt där några timmar och sen tog en behövlig fika. Haha. Efter det så åkte vi till Riksdagen på studiebesök och kollade runt lite. Efter det gick vi på mera shopping i sthlm. Gick hem till Esme senare på kvällen och fixade iordning oss och sen så åkte vi till Zinkensdamm igen för vi skulle käka middag med hela klassen och sådär. Var trevligt. Samtalsämnet vid vårat bord var typ bröst, ägg och fisk om jag inte minns fel. Haha. Åkte hem igen timmar senare och spelade lite tecknet och somnade gott. Man var trött vill jag lova.

Sista dagen som man vaknade i Stockholm idag. Tog tunnelbanan direkt till National museet för vi skulle på studiebesök där idag. Funkade väl, haha okej jag erkänner jag höll på och somna (A) men vafasiken. Det var iaf bättre än det "moderna museet". Det var segt faktikst. Inte för kul asså. Efter det så var det bara och ta bussarna tillbaka till Stockholmsmässan för sista gången, hämta upp Nelly, Sofie, Malin och Elin som "jobbade" där idag på dagen och sen dra sig mot Växjö. Körde ju en runda till McDonalds för vi skulle käka innan, Peo ( samhällsläraren ) körde vilse och Malin lägger av skönaste kommentaren "- Han kör som en kärring och ändå så kör han fel" haha. Får reda på senare när vi fortfarade inte hittat dom att Peo blivit stoppad för fortkörning. HAHA.

Ett antal timmar senare så är man hemma i Växjö igen. Bussfärden hem var ju flummigast vafan. Jag och Elin ägde iaf svinstian längst bak !


Nu är det fasiken dags och gå och lägga sig asså, man är fett trött efter denna veckan. Har trivts som fisken i vattnet. Malin - Du & Jag & Stockholm <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback